fbpx

Læringsplatform

Forebyggelse af mental overbelastning og fremme af gode arbejdsvaner, mønstre og mental sundhed.

Fordi trivsel skaber engagement, arbejdsglæde og resultater

Det allervigtigste redskab vi har, er vores hjerne. Vi er meget afhængig af den og hvor optimalt og effektivt, den arbejder. Den store computer på øverste etage er vores bedste ven for kreativitet og innovation, men samtidig er den vores værste fjende.

Mindhero tilbyder rådgivning og undervisningsforløb med fokus på læring, empowerment og træning af hjernens potentialer. Med vores redskaber og metoder forebygges udbrændthed og stress. 

Rådgivning

Psykisk arbejdsmiljø og mental sundhed. Få udarbejdet en strategi og handleplan for øget trivsel og arbejdsglæde på arbejdspladsen. Dette med udgangspunkt i virksomhedens interne kultur & mindset, metoder og redskaber og motivation til at handle, lære og forbedre i hverdagen.

Undervisning

Workshops og holdtræning.

Kurser efter fast forløb eller skræddersyet ud fra jeres behov og ønsker.

Online kurser

Online kurser for Nye medarbejdere og Individuelle forløb - Trivsel på arbejdspladsen

Målet med kurserne er, at fremme medarbejdernes potentiale og mentale sundhed, så de skaber værdi for virksomheden.

Kurserne giver viden i nemme overskuelige portioner, målrettet trivsel tiltag for medarbejdere.

Mentor forløb

Individuelle mentor forløb til medarbejdere, som har pådraget en længerevarende hjernerystelse eller mentalt overbelastning.

Rehabiliteringsplan og optrapningsplan for at komme tilbage til arbejdet.

The Hero

Fra kaos til Ro

Det allervigtigste redskab vi har, er vores hjerne.  Vi kan ikke fungere uden. Vi er meget afhængig af den og hvor optimal og effektiv den arbejder. Den store computer på øverste etage er vores bedste ven for kreativitet og innovation, men samtidig vores værste fjende. For selvom det er spændende med udfordringer, så er hjernen gearet til rutiner og vante mønstre.

»Intellektuelt kan man jo godt forstå et behov for ændringer, forandring eller nye måder at gøre tingene på, men hvem er reelt klar til at ændre rutinerne både med hjerne og hjerte?«

Er du nysgerrig efter, at få indsigt og viden om din hjernes potentiale, øge din mentale kapacitet og forebygge stress og mistrivsel?

Så tilmeld dig nyhedsbrevet The Hero

Tilmelding til nyhedsbrevet The Hero
Navn:
E-mail:

En rigtig varm velkomst

Jeg hedder Mette og har altid været optaget af læring og hjernen. Jeg har en stor passion for hjernen og mental sundhed. Jeg har en faglig baggrund som bla. personlig træner og neurologisk rehabiliterings sygeplejerske. Jeg har en bachelor i klinisk sygepleje og en Cand.soc i planlægning, sundhedsstrategi og sundhedsfremme. Efteruddannelse i bl.a. SMART training, pædagogisk og læringskinesiologi og en mastergrad i spiritualitet og lederskab.
Min viden om mental sundhed er dybt forankret og kombinationen af at styrke den individuelles robusthed med personligt lederskab, copingstrategier og træning skaber udvikling og resultater. Jeg glæder mig til at dele denne viden med dig.

 

Direkte kontakt: mette@mindhero.dk

Værdigrundlag

Mission

Jeg har siden 2016 været optaget af at bruge min akademiske baggrund med min intuition og fornemmelse for mennesker.  Jeg har mange års erfaring som risikomanager og samarbejde med aktører under sundhedsvæsenets rammer, vilkår og betingelser.

Mindhero´s mission er, at inspirere virksomheder til at fremme bedre arbejdsvaner og mønstre og dermed skabe mere glæde og lykke i løbet af arbejdsdagen.

Den bedste investering er i medarbejdernes mentale sundhed. Jeg tror på at glade medarbejdere er mere effektive og engagerede i deres arbejde.

Vision

Det er visionen, at fremme den enkeltes medarbejders potentialer, ved at øge det personlige lederskab, for at skabe værdi i virksomheden.

Mindhero vil skabe bevidsthed, om erhvervslivets ansvar for trivsel og omsorg. Når virksomheden passer på deres medarbejdere- passer medarbejderne på deres kunder.

Karma

Det er Mindhero håb, at bidrage til en dybere indsigt i livets kvaliteter og en højere forståelse af meningen med livet.

Mental sundhed kan fremmes gennem aktiviteter, fællesskab og meningsfuldhed. Det er afgørende for vores trivsel, og der er mange forskellige måder og niveauer, vi kan handle på.

A - Gør noget aktivt

Du kan holde dig fysisk aktiv på utallige måder og på mange forskellige niveauer. Ved at gå til funktionel hjernetræning, svømme i havet, lave havearbejde, danse til din yndlingssang eller rydde op i skuret.

Du kan holde dig socialt aktiv ved at bruge tid med din familie, venner og kollegaer, du kan tale med dine naboer, du kan dyrke mind training, melde dig ind i en forening eller deltage i sociale aktiviteter.

Du kan holde dig mentalt aktiv ved at læse en bog, løse en sudoku, spille et hukommelsesspil, prøve noget nyt, være kreativ, besøge et museum eller reparere bilen. Det handler kort sagt om at gøre noget, der kræver koncentration og fokus.

Du kan holde dig spirituelt aktiv ved at meditere, gå en stille tur i skoven eller langs vandet, deltage i gudstjenester, lave tai chi eller dyrke yoga. Eller blot tale med en ven om de store spørgsmål i livet. Det handler overordnet om ro og fordybelse.

Hvorfor virker det?

Forskning viser, at mennesker, der holder sig fysisk, mentalt, socialt og spirituelt aktive, har en bedre mental sundhed end dem, der ikke holder sig aktive. Når vi er aktive, føler vi os gladere, og vi får samtidig lettere ved at håndtere dagligdagens udfordringer. Derudover kan det være med til at øge håndtering af stress.

B - Gør noget sammen

Vores sociale relationer i form af familie, venner, kollegaer og naboer har stor betydning for vores mentale sundhed fordi, de er med til at give os en følelse af at høre til og være en del af noget større. Dette bidrager til vores identitet og selvfølelse om at høre til forskellige fællesskaber. Det kan være store og små grupper eller lokale, nationale og internationale netværk. Det kan være et træningsforløb, en strikkeklub, et band, en kollegagruppe et online-fællesskab.

 

Hvorfor virker det?

Det er afgørende for mental sundhed at have følelsen af, at man hører til og er en del af et fællesskab. Når vi involverer os i sociale aktiviteter, øger vi chancerne for at lære nye mennesker at kende og for at blive en del af et fællesskab. Jo flere gode sociale relationer en person har, jo bedre vil han eller hun være i stand til at klare de udfordringer, som livet og dagligdagen kan rumme.

C - Gør noget meningsfuldt

At gøre noget meningsfuldt betyder at gøre noget, som giver en følelse af mening og formål i livet. Det kan være alt fra at lykkes med en opgave til at udføre frivilligt arbejde og gøre en forskel for andre.

Det opbygger din selvtillid og dit selvværd at gøre noget, du er stolt af. Det behøver ikke nødvendigvis at være en stor bedrift. Det kan være alt fra at lave lækkert sundt mad. bage et brød, strikke en trøje, til at gøre det godt på jobbet eller lære et nyt sprog.

Jo mere vi engagerer os i et projekt, en sag, en interesse eller i en gruppe, jo større følelse af selvværd og livsglæde får vi.

At gøre noget godt for andre eller hjælpe mennesker, som har det svært, giver en følelse af meningsfuldhed og kan bidrage til både til egen og andres mentale sundhed. Vi får det ikke alene godt af at hjælpe andre, vi lærer også at sætte vores egne problemer i perspektiv og prise os taknemmelige, når vi møder nogen, der er mindre privilegerede end os selv.

Hvorfor virker det?

At give sig selv udfordringer og nå sine mål, selv de små mål, giver en følelse af at have udrettet noget. En følelse af effektivitet og en stærkere selvfølelse – alt dette er vigtigt for mental sundhed. Det øger følelsen af mening og formål med livet.